دسته‌بندی نشده

هر آنچه که در مورد آسانسور هیدرولیک باید بدانید؟

هر آنچه که در مورد آسانسور هیدرولیک باید بدانید | توکاموتور

بسیاری از آسانسورها در سراسر جهان از سیستم های بالابر هیدرولیک تاسیس شده استفاده می کنند که بلند کردن اجسام سنگین را تسهیل می کند و کل فرآیند بلند کردن را آسان می کند.

به عنوان یک روش بسیار موثر برای جابجایی افراد و اقلام (مانند محصولات و انبارها) بین طبقات مختلف، بالابرهای هیدرولیک در آسانسورهای مسافری و همچنین بالابرهای کالا و خدمات و حتی بالابرهای وسایل نقلیه در سراسر جهان استفاده می شود.

 

دانستن اینکه کدام سیستم بالابر هیدرولیک برای شما بهترین است ممکن است دشوار باشد زیرا انواع مختلفی در دسترس است. به همین ترتیب، درک اینکه چگونه کار می کنند، چه هستند، و مزایای آنها مهم است – و اغلب درک آنها بدون تحقیق کافی آسان نیست.

به همین دلیل برای اینکه از دانش بیشتری در مورد صنعت آسانسور داشته باشید همراه ما باشید.

 

آسانسور هیدرولیک چیست؟

دو نوع اصلی سیستم آسانسور وجود دارد: کششی و هیدرولیک.

آسانسورهای کششی از طناب ها یا تسمه های فولادی روی سیستم قرقره استفاده می کنند. آسانسورهای هیدرولیک توسط جک هیدرولیک تغذیه می شوند که پیستون های سیال هستند که در داخل یک سیلندر حرکت می کنند.

 

آسانسور هیدرولیک یک سیستم بالابر است که از نیروی ایجاد شده توسط فشار سیال بر روی مایع داخل سیلندر برای حرکت پیستون در یک حرکت رو به بالا استفاده می کند. سپس این کار باعث جابجایی و انتقال ظرفیت های بار بالا بین طبقات می شود.

بنابراین، بالابرهای هیدرولیک اساساً یک سیستم بالابری هستند که در انواع محیط های کاری و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند تا افراد بتوانند به طور مؤثر و ایمن کار خود را انجام دهند. آنها را می توان در کارخانه ها، اقامتگاه های خصوصی، لیفتراک ها، ساختمان های تجاری و غیره استفاده کرد.

 

قانون پاسکال برای ایجاد نیرو یا حرکت، که بیان می‌کند که تغییر فشار بر روی یک مایع تراکم‌ناپذیر در یک فضای محدود به طور مساوی در تمام جهات به مایع منتقل می‌شود، به عنوان پایه‌ای برای بالابرهای هیدرولیک عمل می‌کند – آنها از الزامات استاندارد EN-81.2 پیروی می‌کنند.

 

در واقع انواع مختلفی از آسانسورهای هیدرولیک وجود دارد که برای اهداف مختلفی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند، مانند:

 

  • آسانسورهای هیدرولیک مسافری
  • بالابر گاراژ
  • بالابرهای هیدرولیک چاهک دار
  • بالابرهای هیدرولیک بدون چاهک
  • بالابرهای طناب دار

 

آسانسورهای هیدرولیک چگونه کار می کنند؟

یک پیستون متصل به سیلندر پر از روغن نیروی بالابرهای هیدرولیک است. یک سر سیلندر هیدرولیک فشار هیدرولیک را از یک موتور الکتریکی با یک سوئیچ فشار تحمل می کند که باعث می شود پیستون به طور یکپارچه به سمت بالا حرکت کند و کابین را بالا ببرد.

نیرو در یک انتها به یک مایع تراکم ناپذیر اعمال می شود و نیروی محرکه به انتهای دیگر. به طور خلاصه، یک پمپ ، روغن را به داخل سیلندر فشار می دهد و پیستون را به سمت بالا می راند.

 

برای بالابرهای هیدرولیکی که در ساختمان ها استفاده می شود، هنگامی که آنها به یک طبقه می رسند، پمپ با فیلتر خاموش می شود و سیستم بالابر توسط روغن محبوس شده در سیلندر همانطور که روی پیستون قرار می گیرد، به طور ایمن در جای خود نگه داشته می شود.

 

برای اینکه بالابر پایین بیاید، دریچه باز می شود تا روغن به داخل مخزن برگردد، جایی که توسط کشش گرانشی بالابر به عقب باز می گردد. روغن تنها زمانی که شیر بسته است می تواند از مخزن به داخل سیلندر حرکت کند، در حالی که وقتی دریچه باز است، روغن فقط می تواند از سیلندر به مخزن برگردد.

 

همانطور که قبلاً ذکر شد، در قسمت بالا، انواع مختلفی از بالابرهای هیدرولیک وجود دارد که می توانند در نحوه کار آنها متفاوت باشند، بنابراین به خاطر داشته باشید که برخی از بالابرهای هیدرولیک ممکن است کمی متفاوت عمل کنند. با این حال، یک ویژگی مشترک این است که همه آنها از انرژی هیدرولیک استفاده می کنند و سیستم های بالابر با انرژی کارآمد هستند.

 

چه نوع ساختمان هایی از آسانسورهای هیدرولیک استفاده می کنند؟

تقریباً در هر نوع ساختمانی می توانید یک آسانسور هیدرولیک پیدا کنید. با این حال، دو عامل وجود دارد که ارتفاعاتی را که می توانند طی کنند محدود می کند.

آسانسورهای هیدرولیک به مقدار قابل توجهی انرژی برای بالا بردن کابین نیاز دارند، به همین دلیل است که معمولاً در ساختمان های بلند یافت نمی شوند. این سیستم ها همچنین با سرعت 150 فوت در دقیقه کار می کنند. یا کمتر، آنها را کندتر از انواع دیگر آسانسورها می کند.

به دلیل این عوامل، آسانسورهای هیدرولیک فقط برای ساختمان هایی در نظر گرفته شده اند که تا هفت طبقه هستند.

 

مزایای آسانسورهای هیدرولیک چیست؟

آسانسورهای هیدرولیک مانند هر چیز دیگری دارای مزایا و معایب خود هستند که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید یا برای مقایسه با سایر سیستم های آسانسور استفاده کنید. هزینه‌های نصب بالابرهای هیدرولیک اغلب کمتر از بالابرهای کششی است، در حالی که برق کمتری نیز مصرف می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید، ما برخی از مزایا و معایب بالابر هیدرولیک را در زیر فهرست کرده ایم.

 

مقرون به صرفه

همانطور که قبلاً به اختصار اشاره کردیم، یکی از مزایای بالابرهای هیدرولیک این است که نصب آنها نسبتاً مقرون به صرفه و ارزان است – بسیار مقرون به صرفه تر از انواع دیگر بالابرها مانند آسانسورهای کششی یا بالابرهای طبقه. اگر بودجه کمتری دارید، این بهترین راه حل شما است که (مطمئنا) بانک شما را منفجر نمی کند.

 

فضا کارآمد

یکی دیگر از مزایای بالابرهای هیدرولیک این است که فضای کمتری را در ساختمان ها اشغال می کنند – آنها در مقایسه با بسیاری از دستگاه های آسانسور دیگر به حدود 10٪ فضای کمتری برای شفت آسانسور نیاز دارند. آنها فضای کمتری را مصرف می کنند و ماشین آلات را می توان در یک مکان جداگانه نیز ذخیره کرد.

به عنوان یک مزیت مهم، این به مهندسان طراح فضای بیشتری را در هنگام طراحی ساختمان می دهد و به شما اجازه می دهد تا فضای بیشتری را برای ذخیره اشیا در محل کار خود داشته باشید. کف همچنین از سیستم پشتیبانی می کند، بنابراین نباید به هیچ گونه تقویتی نیاز داشته باشد.

 

آلودگی صوتی کم

یکی دیگر از مزایای بالابرهای هیدرولیک این است که آلودگی صوتی پایینی دارند. ماشین آلات پمپ هیدرولیک منبع اصلی سر و صدا برای آسانسورهای هیدرولیک مسافر است.

برای کاهش صدا، پمپ هیدرولیک ممکن است به تنهایی یا در پایین چاه آسانسور در یک اتاق قرار گیرد. ما نمی توانیم طراحی بادوام و طراحی جذاب این سیستم آسانسور را فراموش کنیم.

 

تعمیر و نگهداری آسان

به طور کلی، سیستم های هیدرولیک نیاز به نگهداری یا نگهداری بسیار کمی دارند و نگهداری آنها بسیار ساده است. طناب ها یا قرقره ها نگران کننده نیستند و یک سیستم هیدرولیکی که خارج از شفت بالابر است به همان اندازه ساده نگهداری می شود که سطح راحتی بیشتری را فراهم می کند.

 

سرعت

عیب اصلی بالابرهای هیدرولیک متأسفانه این است که سرعت بالابری نسبتاً آهسته دارند و اغلب نمی توانند با سرعت های بالاتر از 150 فوت در دقیقه حرکت کنند – اگرچه این عمدتاً در مسیرهای بلندتر است. با این حال، سطح تحرک بالایی دارند.

 

آلودگی

این سبک از آسانسور مقدار زیادی گرما تولید می کند. بنابراین، کنترل دمای کارآمد – یا یک سیستم کنترل اتاق ماشین – مورد نیاز است، زیرا دما بر توانایی روغن برای عملکرد به عنوان یک سیال هیدرولیک تأثیر می گذارد.

 

معایب آسانسورهای هیدرولیک چیست؟

حتی با وجود مزایا، هنوز چند عامل وجود دارد که ممکن است سیستم های هیدرولیک را برای کاربردهای خاص انتخاب مناسبی نسازد:

  • فقط برای ساختمان های کم و متوسط در نظر گرفته شده است
  • فقط می تواند تا 150 فوت در دقیقه سفر کند.
  • نیاز به قدرت بیشتر نسبت به آسانسورهای کششی
  • ممکن است کمی پر سروصداتر از سیستم های دیگر باشد
  • در پایه آسانسور، روغن هیدرولیک ممکن است از سیستم پمپاژ و به داخل زمین بریزد (در صورت عدم نصب صحیح) که در بدترین حالت ممکن است آب زیرزمینی را آلوده کند یا خاک را آلوده کند.

 

 

با این حال، در مجموع، مزایای بالابرهای هیدرولیک مطمئناً از معایب آنها بیشتر است – بالابر هیدرولیک را به یک سیستم بالابری بسیار مؤثر و کارآمد تبدیل می کند.

یکی از ایمن‌ترین سیستم‌های بالابر موجود، با سطوح استفاده خوب، بالابر هیدرولیک نیز برای متخصصان برای انجام تعمیر و نگهداری خطر کمتری دارد زیرا وزنه تعادل و سیستم کابلی وجود ندارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *